Lely wint prijs familiebedrijf 2019

Lely_family_business_award_2019

Op 12 april 2019

Het Nederlandse familiebedrijf Lely uit Maassluis is uitgeroepen tot 'Familiebedrijf van het Jaar 2019'. CEO Alexander van der Lely ontving vandaag de 'Familiebedrijf Award 2019' in Nieuwspoort in Den Haag van Hans Wiegel. Ondernemer John Fentener van Vlissingen richtte in 2012 de Familiebedrijf Stichting op om meer aandacht te vragen voor het belang van familiebedrijven voor de Nederlandse economie. Daartoe reikt de stichting jaarlijks de Familiebedrijf Award uit aan een vooraanstaand Nederlands familiebedrijf. Dit jaar werd de award voor de zevende keer uitgereikt. De andere twee finalisten waren Koninklijke Otolift en Koppert Biological Systems.

Juryrapport

Het familiebedrijf Lely is wereldleider in innovatieve robots voor veeteelt en gelooft in een prettige, winstgevende en duurzame toekomst voor melkveehouders. Bij Lely was het waarborgen van continuïteit de drijvende kracht achter de innovatieve kracht die het bedrijf naar de wereldtop bracht. De hernieuwde focus vormt een solide basis voor toekomstige groei en is een prachtige uitdaging voor de derde generatie om het familiebedrijf te laten groeien en bloeien. De manier waarop het bedrijf lokale jongeren interesseert in technologie en bijdraagt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) door middel van onderwijs en voorlichting, is ook een voorbeeld van modern ondernemerschap. Duurzame en eerlijke voedselproductie met zorg voor kwaliteit, milieu, het dagelijkse leven van haar klanten en met grote toewijding aan de "gebruikers" van haar product. Lely maakt het leven gemakkelijker voor boeren en draagt bij aan een duurzame wereld en is daarom een voorbeeld voor het Nederlandse ondernemerschap.

Over Lely Al meer dan 25 jaar is Lely wereldleider in de verkoop en service van geautomatiseerde systemen aan opeenvolgende generaties melkveehouders. Met het hoofdkantoor in Maassluis en een wereldwijd netwerk van toegewijde Lely Center-locaties is Lely actief in meer dan veertig landen en heeft het ongeveer 1.500 medewerkers in dienst.

Deze post werd oorspronkelijk in het Nederlands gepubliceerd door Familiebedrijven Award. Bekijk de oorspronkelijke bron op:

Blijven verkennen

Meer informatie nodig?

Krijg inzicht in hoe u uw samenwerking kunt verbeteren

Als we uw huidige manier van werken, systemen en problemen goed begrijpen, kunnen we u inspireren en overtuigen met de voordelen van onze apps voor supply chain management.